سرعت لاک پشتی احداث پردیس دانشگاهی سلمان فارسی کازرون+تصاویر

سبزنیوز: عملیات احداث پردیس یا سایت جدید دانشگاه سلمان فارسی از آذرماه سال 1390 اغاز شده است علیرغم روند بسیار کند فاز نخست و دوم دانشگاه که شامل تاسیسات و دانشکده علوم پایه بوده است اما نسبت به پروژه هایی که تو بوق و کرنا کرده اند و به پروژه های سیاسی راکدمانده  و عمدتا منحل شده مانند پتروشیمی و ... تبدیل شده اند رشد خوبی داشته علیهذا بعید میدانم چشم ما به تکمیل شده دانشگاه روشن بشود.

 در مورخ ۱۹/۹/۹۰ در پی اجرایی شدن مصوبه شماره ۱۸۶۷۲/۱۷۱۹۳ مورخ ۱۱/۲/۸۶ هیأت وزیران، شورای گسترش آموزرش عالی با ارتقاء مجتمع آموزش عالی کازرون به دانشگاه سلمان فارسی کازرون موافقت قطعی به عمل آورد. سایت جدید دانشگاه سلمان فارسی کازرون پردیس دانشگاه سلمان فارسی در زمینی به مساحت ۸۷ هکتار در غرب شهر در ابتدای جاده دوان در مجاورت دانشگاه پیام نور کازرون و در نزدیکی زندان کازرون در حال احداث می باشد . ضمن اینکه با مرکز شهر 7km فاصله دارد.

موقعیت دانشگاه با محیط پیرامون

 

 

 

سه بعدی یکی از دانشکده های دانشگاه پس از اتمام ساخت..

 

عکس: آرشیو شخصی 

کدام روسای جمهور از تخت جمشید نماد تمدن ایران بازدید کرده اند؟+ویرایش

در طول تاریخ و بخصوص در دهه های نزدیک به معاصر ما بنای تخت جمشید به نمادی از تاریخ کهن و عظمت سرزمین ایران تبدیل شده است و ناخودآگاه ذهن هر ایرانی را بلافاصله پس از شنیدن نام پارسه منطقه تولد پرسپولیس یا همان تخت جمشید خودمان و یا با دیدن نگاره های سنگی این شهر تافته جدا بافته تاریخ بشریت احساس غرور در دل هر بیننده تراوش خواهد کرد، از همین رو ملت ایران و ایران دوستان واقعی عالم علاقه زیادی دارند بدانند سران مملکت چه احساسی نسبت به این آثار در سراسر این میهن  عزیز دارند.

آیت الله خامنه ای به عنوان نخستین رییس جمهوری ایران بودند که در سال 1367 در پی سفر به استان فارس بدو ورود به این استان ابتدا از مجموعه جهانی تخت جمشید بازیدید کردند و پس از آن در دست نوشته ای را درباره این بازدید مرقوم کردند:

 هنر، ذوق و استعداد درخشاني را كه از مواد طبيعي بدون كمك ابزار پيشرفته و فقط با همت و قدرت بشري آثاري پديد آورده كه پس از گذشت دهها قرن براي بشر امروزي اعجابانگيز است و سپس در كنار آن سلطه و جبروت ظالمانه را كه از آن سرچشمه جوشان، تخت قدرتي ساخته و بر آن باال رفته و از آن بر كبرياي ظالمانه)...( افزوده و همانطور كه در كتيبهها آمده »يكي فرمانرواي بسياري« شده است. و اين است همان سرگذشت تلخ و سياه مسضعفان تاريخ كه همه جلوههاي والي انساني در آنان ابزاري بوده است در دست و براي سلطهگران. باري سنتهاي تاريخ در اينجا نيز مانند همه جا و هميشه خط ابطال و افنا بر آن قدرتها كشيده اما شط روان ابديت و وجود بشري با همه زيورها و پيرايههايش همچنان جاري و خروشان در زمانه مانده است. اين آثار را بايد گنجينه و ذخيره ارزشمندي بدانيم كه بر آن ميتوان تاريخ را و انسان را و ايران و ايراني را و عملكرد سنتهاي آن را مشاهده كرد و بايد از آنها حراست كنيم. از دستاندركاران حفاظت اين اثر تاريخي تشكر ميكنم.

 

 

هاشمی رفسنجانی در بازدیدی که سال 70 از تخت جمشید داشت نظر خود را چنین برداشت کرد:

مشاهده آثار حيرت انگيز تخت جمشيد، احساس غرور ملي قابل توجهي را در انسان ايجاد ميكند. مردم ما با مشاهده اين آثار پي به استعداد و سوابق تمدن كشورشان ميبرند و باور خواهند كرد كه در آينده بتوانند نقش تاريخي خود را بازيابند و مشعل نوراني اسلام را با اين استعداد و مسووليت براي روشن كردن راه ساير ملتها به دست گيرند.

 

زمانیکه که احمدی نژاد در سال 1386 به فارس سفر کرد روزهای اوج درگیریهای جهانی بود و احمدی نژاد نیز از این فرصت بهترین استفاده را برد و تخت جمشید این اثر عظیم را به رخ جهان کشاند:

ملت ايران در طول تاريخ، قدرت‌هاي زورگوي زيادي را به زانو درآورده است كه قدرت‌هاي زورگوي امروز جهان، در برابر آن عددي نيستند. ما از زورگويان و كساني كه فكر مي‌كنند مي‌توانند در برابر پيشرفت ملت ايران بايستند، دعوت مي‌كنيم كه به خرج ملت ايران، به اين سرزمين سفر كنند و پاسارگاد و تخت‌ جمشيد را ببينند و با عظمت و شكوه ملت ايران آشنا شوند.

احمدي‌نژاد به آثار تاريخي باقي‌مانده در شهرستان پاسارگاد اشاره كرد و گفت: اگر سنگ‌هاي باقي‌مانده از 25 قرن پيش، اجازه مي‌يافتند، خاطرات خود را بيان مي كردند و مي گفتند که چه قدرتهای با عظمتی در این خطه متمرکز شده و قرن ها در بخش بزرگی از جهان حکومت کرده اند.

 

در سفر اخیر حسن روحانی به فارس او نیز با اندر احوالات دیدگاه خویش به بیان تمجید از تخت جمشید نماد تمدن ایران اینگونه پرداخت:

پیام تخت جمشید، "ما می توانیم " است. ملت بزرگ ایران می تواند هر کار بزرگی را انجام دهد. براستی که تاریخ گواه خوبی برای مردم ما وخدمات بزرگ آنها به میراث بشری است. رئیس  جمهور پیام این آثار را ، پیام اعتماد خواندند. درنظام ارزشی و اعتقادی خصوصا نظام دینی ما،هراثر و بنایی تاریخی،حامل پیام اعتماد گذشتگان ما به نسل هایی است که از پی هم می آیند و می روند.تخت جمشید هم حامل بزرگترین پیام تاریخ است.پیامی که گواهی می دهد مردمانی که این بنای باشکوه را ساخته اند "نسلهایشان هم می توانند"می توانند هم بسازند "می توانند حفظ کنند "می توانند مانع از نابودی آثار و بناها شوند"

بازدید روحانی از تخت جمشید/تصاویر

پلاکارد این وسط چی میگه؟

 

حاشیه سفر حسن روحانی به استان

ثبت جهانی میراث محور ساسانی کازرون - فیروز آباد - سروستان تا سال 2018 !

بلاخره لجبازی 50ساله اداره راه در تغییر مسیر ندادن جاده کازرون - قائمیه سبب توقف پرونده میراث جهانی بیشاپور پس از 16 سال شد:(

 

 

 

عبور جاده ترانزیت از وسط مجموعه تاریخی بیشاپور تنها دلیل توقف پرونده ثبت جهانی این مجموعه گرانبها پس از 16 سال بیان شده است:

الحاق دو پرونده ثبت جهانی محور ساسانی و بیشاپور در فارس/ رفع مشکل بیشابور در فهرست یونسکو با توقف طرح توسعه جاده میانی

 

 

ثبت جهانی محور ساسانی کازرون - فیروز آباد - سروستان تا سال 2018 !

 

امیری مدیر میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت : پرونده ی آثار ساسانی فارس در حال تکمیل است و درصورت تکمیل پرونده تا مهر ماه احتمال ثبت این آثار در فهرست جهانی یونسکو در سال های 2017 یا 2018 میلادی وجود دارد.

 

 

بافت تاریخی یزد رقیب اصلی فارس برای ثبت جهانی است و پرونده بافت خشتی یزد در حالتکمیل و ارسال برای ثبت جهانی است.

مجموعه جهانی تخت جمشید و مجموعه پاسارگاد جزو 17 اثری هستند که از ایران به ثبت جهانی رسیده اند . همچنین باغ ارم و باغ ایرانی پاسارگارد جزو مجموعه باغ های ایرانی ثبت جهانی شده هستند.

بیشترین آثار دوره ی ساسانی در فارس به ویژه در شهرستان های کازرون، فیروزآباد ،  و سروستان قرار دارد.

از جمله آثار ساسانی می توان به قلعه ی دختر فیروز آباد ، کاخ فیروزآباد ، کاخ سروستان، تنگ چوگان کازرون اشاره کرد .

اکثر محققان دوره تاریخی ساسانیان را مبتکر اصول شهر سازی و معماری می دانند .

در این دوره ،هنر معماری با گچ بری مخصوصا ساختن طاق های گنبدی ، تالارهای وسیع بدون ستون جلوه ای نو خلق کرد . آنها با ساخت طاق های آجری به جای پوشش مسطح و چوبی خود را از قید ستون های عظیم رها کردند .

شهر دایره ای گور بنا به سنت شهرهای پارتی ساخته شد .

شهر بیشابور به صورت مستطیلی و برای اولین بار در دوره ی ساسانیان طرح ریزی شده است .

علاوه بر جلوه ی معماری ساسانی ، بعضی بنا های این دوره روایتگر رویدادهای مهمی هستند .

اردشیر بابکان ،قلعه دختر فیروزآباد را صورت یک دژ تدافعی برای علم طغیان برعلیه اردوان پنجم ، اشکانی ساخت .

آخرین پادشاه اشکانی برای تنبیه اردشیر به فارس آمد و در این مکان مغلوب شد .این قلعه از سه طرف دارای سراشیبی تندی است که به دره تنگاب منتهی می شود و در راس آن قلعه ی دختر در سه طبقه بنا شده است. 

استفاده از نماد تخت جمشید در ساختمان جدید ترمینال پروازهای داخلی فرودگاه شیراز

رییس سازمان اتوبوسرانی کازرون: چون پول نداریم اتوبوس بخریم اتوبوسهای از رده خارج رو بازسازی میکنیم!!

محسن پیران مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی کازرون و حومه وابسته به شهرداری کازرون چندی پیش با بیان  اینکه از کمبود اعتبار برای خرید اتوبوسهای جدید رنج میبریم به بازسازی ظاهری اتوبوسهای قدیمی روی آورده ایم! و اعلام می کنیم توانایی بازسازی اتوبوسهای شهرستان های اطراف را نیز داریم!!!

مجسن پیران با اشاره به این که 7دستگاه از اتوبوس های شهری کازرون عمری بالای 10 سال دارند که هزینه بازسازی هر یک از این اتوبوس ها 500 میلیون ریال برآورد شده است اظهار کرد:
احیا وبازسازی سرویس حمل و نقل عمومی کازرون  نیازمند 150میلیارد ریال اعتبار است تا بتوانیم   ناوگانی پایدارمتناسب با نیازهای شهروندان در شهر کازرون داشته باشیم.

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی کازرون  با بیان این که بازسازی سرویس حمل و نقل عمومی و توسعه آن یکی از ضروریات شهر کازرون  است که باید مسوولان به آن اهتمام ویژه داشته باشندافزود:

استفاده صحیح و اصولی از منابع  موجود و افزایش ناوگان اتوبوسرانی و در نتیجه کاهش زمان انتظار مسافر ، توسعه حمل و نقل عمومی، کاهش بار ترافیکی و نیز کاهش استفاده از خودرو های تک سرنشین و مقابله با پدیده آلودگی هوا از مهمترین اهداف اجرای پروژه بازسازی اتوبوس های متوقفی در کازرون است.

وی  گفت: سازمان اتوبوسرانی کازرون با در نظرگرفتن شرایط موجود اقتصادی کشور با استفاده از نیروهای بومی درون سازمانی با کمترین هزینه ممکن اقدام به بازسازی اتوبوس های فرسوده نموده وپتانسیل پذیرش سفارش وبازسازی ناوگان حمل ونقل شهرهای همجواررا نیز دارا هستیم.

 

پیران درادامه آموزش شهروندی را یکی از برنامه های سازمان اتوبوسرانی کازرون عنوان کرد و گفت: آموزش رانندگان در برخورد اجتماعی با مردم و اجرای آیین نامه ها و ضوابط راهنمایی و رانندگی از شاخصه های  اصلی برنامه های ارتقای فرهنگ شهروندی است  که به صورت منظم برگزار می شود.

 

مدیرعامل اتوبوسرانی کازرون افزود:با توجه به عدم وجود شرکت ها وکارخانه های ارایه دهنده خدمات پس از فروش ناوگان حمل ونقل عمومی دراستان  امیدواریم با اجرای کامل این طرح ضمن صرفه جویی بتوانیم اشتغال زایی ودرآمد زایی را ازمحل بازسازی اتوبوس های فرسوده برای شهرستان ایجاد کنیم.  

حجت الاسلام خرسند: بنا ندارم گلایه و انتقادها را در نخستین بار در تریبون نماز جمعه مطرح کنم

خرسند خطیب نماز جمعه کازرون در سخنان مهمی خطاب به مسئولین شهری آنها را به کنار گذاشتن تنگ نظریها و اختلافات، تلاش، اتحاد و همدلی و اخلاص در خدمت به مردم دعوت کرد؛

در بخشی از خطبه های این هفته شهر کازرون آمده:

افراد متمکن و ثروتمند در این شهر فراوان است که باید اعضای شورای اسلامی شهر تلاش کند در سایه اتحاد و همدلی فرش قرمز برای سرمایه‌گذاران پهن کنند و به‌ دوراز تنگ‌نظری به استقبال آنان بروند.

وضعیت شهرداری کازرون در مسائل مالی بسیار اسفبار و غیرقابل‌قبول است، توسعه شهری در این شهر متوقف‌شده و حقوق کارگران پنج تا شش ماه پرداخت‌ نشده و شهرداری در بدهی بسیار غوطه‌ور شده است.

اعضای شورای اسلامی شهر کازرون به‌ دور از مسائل حاشیه‌ای و تنگ‌نظری به وظایف اصلی خود بپردازند و تدبیری را برای وضعیت نابسامان شهری و شهرداری این شهر بیندیشند.

دور از انصاف است شهر کازرون که قدمتی 100 ساله بلدیه را یدک می‌کشد به وضعیت نابسامان و غیرقابل ‌قبول دچار شود.

 

حجت‌الاسلام محمد خرسند امام جمعه کازرون و نماینده ولی فقیه در شهرستان در خطبه‌های نماز جمعه چهارم اردیبهشت، اظهار داشت: شوراهای اسلامی ازجمله یکی از ظرفیت‌ها و امتیازهای مهم قانون اساسی جمهوری اسلامی بوده که مردم امور مربوطه به شهر و بخش و روستاها را به نمایندگان خود سپرده‌اند.

وی اضافه کرد: اعضای شوراهای اسلامی باید با همدلی و هماهنگی با مسئولان به وظایف اصلی خود که همان ارائه خدمت به مردم است، بپردازند و از هرگونه پرداختن به مسائل حاشیه‌ای، سیاسی و دسته‌بندی‌های جناحی پرهیز کنند.

امام‌جمعه کازرون ادامه داد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری شوراها باید به وظایف قانونی، گزینش و نظارت بر عملکرد شهرداران، توجه به مختصات شهر، خالص کردن نیت در جهت خدمت به مردم، فرهنگ‌سازی، ایجاد تفاهم و همدلی، تسهیل کار مردم و استفاده از روش‌های علمی را سرلوحه کار خود قرار دهند.

خرسند عملکرد شوراهای اسلامی شهر کازرون را رضایت‌بخش ندانست و تصریح کرد: با وجود زحمات اعضای این شورا، به‌ طور کلی عملکرد این نهاد باگذشت 1.5 سال از عمر تصدی اعضای آن به‌ عنوان نمایندگان مردم قابل‌ قبول نبوده و به مسائل حاشیه‌ای بیشتر از خدمت‌رسانی‌شان به مردم پرداخته‌اند.

وی با بیان اینکه امسال که به‌ نام «همدلی و هم‌زبانی» از سوی مقام معظم رهبری نام‌گذاری شده بنا ندارم گلایه و انتقادها را در نخستین بار در تریبون نماز جمعه مطرح کنم و سعی دارم مسائل را با تذکر و نصیحت حل‌وفصل کنم.

امام‌جمعه کازرون وضعیت شهرداری کازرون در مسائل مالی را بسیار اسفبار و غیرقابل‌قبول توصیف کرد و افزود: توسعه شهری در این شهر متوقف‌شده و حقوق کارگران پنج تا شش ماه پرداخت‌ نشده و شهرداری در بدهی بسیار غوطه‌ور شده است.

خرسند از اعضای شورای اسلامی شهر کازرون خواست به‌ دور از مسائل حاشیه‌ای و تنگ‌نظری به وظایف اصلی خود بپردازند و تدبیری را برای وضعیت نابسامان شهری و شهرداری این شهر بیندیشند.

وی ادامه داد: دور از انصاف است شهر کازرون که قدمتی 100 ساله بلدیه را یدک می‌کشد به وضعیت نابسامان و غیرقابل ‌قبول دچار شود.

خطیب نماز جمعه کازرون گفت: افراد متمکن و ثروتمند در این شهر فراوان است که باید اعضای شورای اسلامی شهر تلاش کند در سایه اتحاد و همدلی فرش قرمز برای سرمایه‌گذاران پهن کنند و به‌ دوراز تنگ‌نظری به استقبال آنان بروند.

خرسند به پنجم اردیبهشت‌ماه سالروز شکست مفتضحانه تفنگ‌داران آمریکایی در صحرای طبس اشاره کرد و اذعان داشت: تفنگ‌داران آمریکایی در سال 59 با بالگرد و هواپیماهای غول‌پیکر به‌طور مجهز و آماده با هدف آزادسازی گروگان‌های خود وارد صحرای طبس شدند که مدد اللهی تمام آنان را زمین‌گیر کرد.

وی تصریح کرد: این شکست باعث شد که کارتر در انتخابات ریاست جمهوری شکست بخورد.

امام‌جمعه کازرون حادثه صحرای طبس را پیروزی بزرگ برای نظام مقدس اسلامی با کمک و مدد اللهی عنوان کرد و گفت: باید از این وقایع درس عبرت بگیریم و به وظایف خودمان عمل کنیم و بصیرت لازم را داشته باشیم.

خرسند با گرامیداشت هفته نظام سلامت، اجرای طرح نظام سلامت توسط دولت یازدهم را یکی از طرح‌های موفق و خوب این دولت برشمرد و افزود: این دولت به یکی از دغدغه‌های مهم سلامت مردم که همان تأمین هزینه‌های درمانی توسط بیماران بود پایان داد که جای تقدیر دارد.

وی، تأمین دارو و بیمه شدن مردم نقاط مختلف کشور، تأمین تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌ها، دسترسی به اقلام دارویی در بیمارستان‌ها، حضور پزشکان متخصص در مناطق محروم و ایجاد کلینیک‌های ویژه برای بیماران و تشویق زایمان‌های طبیعی را ازجمله اقدامات مهم و موفق طرح نظام سلامت دولت یازدهم برشمرد.

امام‌جمعه کازرون گفت: اجرای طرح نظام سلامت در شهر کازرون در بحث ساماندهی بیمارستان و مبلمان و زیبایی آن توجه شده و امیدواریم تا نیمه سال جاری طبق قول‌هایی که داده‌ شده شاهد راه‌اندازی بیمارستان امام علی (ع) کازرون باشیم.

پل طبیعت به انتخاب 300 معمار برجسته جهان بعنوان سازه برتر شناخته شد.

پل طبیعت انتخاب اول مردم و انتخاب پنجم معماران برجسته جهان در مسابقه معماری (A+(architizer awards در سال ۲۰۱۵ شد.
 

به گزارش روابط عمومی شرکت نوسازی عباس آباد،دکتر اردشیر نوریان، با اعلام این خبر گفت: جایزه بین المللی A+ از معتبرترین جوایز معماری جهان است و سازه های برتر معماری را به منظور شناسایی سازه هایی که به بهبود و افزایش کیفیت زندگی روزانه مردم دنیا کمک می کنند، معرفی می کند.

مدیر عامل شرکت نوسازی عباس آباد افزود: A+ یک جایزه بین المللی معتبر در عرصه معماری است که بیش از 300 معمار نخبه از سراسر دنیا، هیات داوران آن را تشکیل می دهند. این جایزه هر ساله در سه بخش عمده برگزار می شود که پل طبیعت به دلیل سازه و همچنین کاربری اش توانست در بخش پل های عبوری جزو 5 سازه برتر جهان در سال 2015 قرار گیرد.

وی با اشاربه اینکه پل طبیعت در بخش مردمی نیز توانست جایزه اول را به خود اختصاص دهد افزود: در بخش پل های بزرگراهی نیز پل طبیعت به انتخاب مردم توانست مقام اول این مسابقه بین المللی را به دست آورد.

به گفته نوریان این جایزه از آن جهت مهم است که علاوه بر انتخاب توسط بهترین معماران حال حاضر جهان، مردم نیز در آن نقش داشته و امکان ارائه نظر در مورد یک اثر معماری را دارند.

او ادامه داد: پل طبیعت، یک پیاده راه با 14هزار قطعه فولادی است که در سال 1393 در اختیار شهروندان قرار گرفت و در بنا نوروز امسال، پذیرای ده ها هزار از شهروندان تهرانی و گردشگران دیگر بود و تا به حال جوایزه سازه برتر فولادی در سال 92 و خشت طلایی و پل برتر کشور را در سال 93 به دست آورد.

 

اما طراح و معمار سازه عظیم پل طبیعت تهران را بشناسید...